Att redigera bilder

Vad hade fotografering varit utan Photoshop egentligen? Gud vad jag älskar det programmet, har använt mig utav det i snart 5 år, men det finns fortfarande massor av saker kvar att lära, för det finns så otroligt många funktioner man kan använda. Även fast man kan grunderna så utvecklas man hela tiden, hittar nya sätt att redigera på och breddar sin kunskap om programet. Endel kanske tycker att det är fusk att redigera sina bilder, men jag tycker bara att det är en del av skapandet.

Tänkte visa er hur det kan se ut när jag redigerat en bild:


Vill bara säga att den här bilden är väldigt redigerad, redigerar inte alla bilder såhär mycket. Men denna bilden var väldigt mörk från början, så uppljusningen gör att skillnaden blir så extrem.


Detta har jag pillat med på den här bilden:
Ljusat upp den och gett den mer kontrast i "levels"
Lekt lite i "curves" i både RGB och Blue-kanalerna
Mörkat ner skuggan i blomman med hjälp av "burn tool"
Lagt på en oskarp mask (unsharp mask)
Lagt på ett helt ljusrosa lager i lagerstil "soft light"
Ändrat lite färgbalans

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Jag äääälskar photoshop, men jag är liksom för lat och redigerar nästan inga av mina foton tyvärr :P



Vad händer imorgon då?

2011-08-03 @ 16:06:21
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0