Min vardagliga sminkning!

Hej bloggen. Hade tänkt att göra ett litet inlägg när jag visar vad jag använder för smink en vanlig skoldag.
På sommaren sminkar jag mig så lite som möjligt, känns fräschare så. Utan foundation och så :)
Vill också tacka Emma Sjölin för att jag fick sno hennes ide.
Hoppas ni gillar detta!



Börjar med en concealer, Cover all mix från MUS. Till den har jag pensel nr. 205 från MUS som är
syntethår. Såhär använder man den: rött under mörka ögon, gult på blemmor&finnar och beige för att
blanda ut färgerna ifall de blir för skarpa.



Sen använder jag ett löspuder från MUS, det heter Milk. Detta jämnar ut hyn lite och mattar ner.
Till den har jag en röd puderborste nr. 369 (finns i massa roliga färger!) från MUS.


Efter det är det dags för lite fejk-bränna ;) Använder mig av lite olika solpuder, men just detta är
ifrån Mary Kay. Samma borste till detta.


Nu för tiden använder jag sällan mascara vardagligen, men om jag gör det har jag denna från Max
Factor, den heter Lash Extension Effect Mascara. Tycker att den är bra om man mest vill ha
separerade fransar, den ger inte så mycket volym. Men bra till vardags! Till den har jag en vanlig
öfonfransböjare.

Kommentarer
Postat av: lotta

amand den heter lash extension effect!! ;O;O



fint annars :D:D:D

2010-06-08 @ 14:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0