Ett litet tips!

Det finns ett superbra knep för att underlätta applicering av ansiktsmask, nämligen att använda en pensel! Det finns speciella penslar anpassade för just ansiktsmasker, som t.ex den här från Make Up Store. Men det finns en lösning för oss som inte är beredda att betala en massa pengar för en sådan också - för foundationpensel funkar lika bra! Och dessutom kan man hitta foundationpenslar till en betydligt billigare peng. Jag själv t.ex köpte en foundationpensel från ELF för ca 15 kr, tyckte dock aldrig att den fungerade särskilt bra till foundation så jag testade att använad den till ansiktsmasken istället och det funkade toppenbra! Så har du en foundationpensel hemma du inte är särskilt nöjd med eller som du inte använder, så testa den till ansiktsmasken! Om du inte har någon kan du gå till närmaste H&M, Lindex eller Ica Maxi/Kvantum som säljer billiga penslar.

Anledningen till att jag gillar att applicera masken med en pensel är att det blir jämnare, det går fortare och man slipper kladda ner fingrarna! Jag skulle dock inte rekomendera att använda samma pensel till foundation och till ansiktsmask, vill helst skilja de olika åt, men om du tycker att det är OK så go for it! Och kom ihåg att alltid tvätta penseln noga efter applicering.


Till vänster är min favoritmask, "Mud Mask" från MUS, till höger om den min ELF foundationpensel som jag applicerar med!

Kommentarer
Postat av: Bodypalace

Hej kommentera minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med. Gillar jag din blogg så får du en länkning bland "bra bloggar" . Jag har 800-1000 besök/dag =)



Mvh Bodypalace - en blogg där alla är fina & unika

2011-07-18 @ 15:09:27
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0