Vardagssmink

Hej på er! Det var ett tag sen sist, men dels har min dator typ pajjat, kommer knappt in på den längre, sen har jag inte mycket tid till att blogga längre, måste fokusera på skolan. Nu till veckan börjar nationella proven också... vilket jag försöker förtränga haha. Känns som att jag har glömt hur man gör när man bloggar? Haha.
Hur som helst, idag tänkte jag visa vad jag använder för vardags-smink. Har ju gjort det förut, och de flesta "grundgrejerna" är de samma, t.ex puder och sånt. Men jag tänkte att det kunde vara kul att se ändå :) Det brukar jag tycka.
1. Först lägger jag en primer för ansiktet, från Smashbox (Photo Finish). Jag lägger den främst i T-zonen där jag upplever att mitt smink brukar försvinna under dagen
2. Efter det tar jag concealer för att täcka mörka ringar under ögonen och röda partier. Jag använder Cover All Mix från MUS
3. För att matta ner använder jag transparent löspuder, också från MUS. Älskar detta då det är så drygt!
4. Jag använder också solpuder från Isadora "45 highlight tan" för lite extra färg
5. Sen är det dags för rouge, använder lite olika från dag till dag. Men det brukar pendla mellan 3 stycken. Sugar muffin och Carmel från MUS och ett från The Body Shop, nr 10. Ibland blandar jag olika rouger.
6. Nu var basen klar! Då börjar jag med ögonbrynen. Jag använder Tri Brow Color från MUS, toppenbra!
7. För att hålla brynen på plats hela dagen använder jag Brow Set Fix från MUS
8. Innan jag börjar med ögonskuggan (om jag har ögonskugga, har det inte varje dag) lägger jag en primer från Smashbox "Photo finish lid primer". Det gör att ögonskuggan stannar kvar hela dagen!
9. Sen använder jag ögonskugga från en palett från Isadora "Classic brown" och en vanlig vit skugga från samma märke.
10. Efter det lägger jag eyeliner, fast det gör jag inte så ofta. Jag använder Cake Eyeliner och Mixing Liquid från MUS
11. Ibland lägger jag också vit kajal i vattenlinjen, använder Snow Flake från MUS
12. Sist men inte minst är det dags för maskara! Böjer först fransarna med en böjare från H&M och sen använder jag en maskara från Maybelline "Define-a-lash"
Har ni frågor är det bara att fråga på! Nu ska jag äta Ben&Jerry och titta på melodifestivalen :) Puss!

Kommentarer
Postat av: elin ★

svar' de är bra :)

2011-02-06 @ 11:14:02
URL: http://eeelinolssonn.blogg.se/
Postat av: ebba

Vad kul att se ett nytt inlägg på din braiga blogg!

Kram<3

2011-02-06 @ 19:10:43
URL: http://truereason.blogg.se/
Postat av: Felicia Nilsson

Är smink från MUS dyrt? Har MUS egna affärer eller vart säljer de sitt smink? Tacksam för svar :)

2011-02-06 @ 19:13:29
URL: http://feliciaamandaa.blogg.se/
Postat av: Felicia Nilsson

sv; Tack så mycket :)

2011-02-07 @ 20:23:49
URL: http://feliciaamandaa.blogg.se/
Postat av: elin

Vad är primer bra för och vart köper du din? + pris? :)

2011-02-08 @ 19:10:50
Postat av: Maria

Hejsan , jag har en fråga . Jag undrar om du rakar låren ? Jag vet inte om jag vågar göra det för det kommer ju bli så stikit!

Hare bäst för du är bäst hejdå ! :D Hoppas du kan svara på detta , har tyvär ingen blogg men !

2011-02-13 @ 15:58:13
Postat av: linn

tack tack tack tack tack!!! :D ♥

2011-02-16 @ 16:14:06
URL: http://linnjansson.devote.se
Postat av: My Bolund

Vad rolig dina inlägg är! kommer definitivt läsa dina poster igen! :) Hoppas du har en spännande vardag (:

2011-02-24 @ 00:35:42
URL: http://jade.se/paketresor
Postat av: Miranda

Intressant sida! Det märks att du gillar att skriva!

2011-07-12 @ 22:33:55
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0