Cake eyeliner vs. Gel eyeliner


Har ju lovat att jag ska skriva ett inlägg där jag jämför Cake Eyeliner och Gel Eyeliner från Make Up Store, här kommer det!

Kostnad?
Cake Eyeliner kostar 175 kronor
Gel Eyeliner kostar 155 kronor

Skillnaden?
Skillnaden mellan Cake Eyeliner (CE) och Gel Eyeliner (GE) är att CE är torr i konsistensen, man kan jämföra den med vanlig ögonskugga. Det betyder att man måste ha vatten eller t.ex Mixing Liquid från MUS. GE är krämig i konsistensen, vilket betyder att man inte behöver använda någon sorts vätska till den.

Enklast att applicera?
CE är mycket enkel att applicera, eftersom den blir som flytande eyeliner. GE är aningen svårare, eftersom konsistensen är väldigt hård, men det funkar ändå bra att applicera den. Jag använde en vanlig eyelinerpensel till båda produkterna.

Bäst hållbarhet?
CE håller mycket bra, även som vattenbaserad. En jättebra sak är att man kan få den vattenfast med hjälp av Mixing Liquid, då håller den superduperbra. GE däremot, blev jag faktiskt lite besviken på när jag testade den första gången. Måste vara ärlig och säga att den håller faktiskt inte alls bra. Eftersom den är krämig torkar den aldrig, vilket gör det väldigt lätt för den att åka bort under dagen.

Vilken rekommenderar jag?
Absolut CE, den är enklast att applicera och håller bäst! Men GE kan man använda som grund när man ska sota ögonen, så den svarta intensiva färgen håller längre, så det är en fördel med den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: Jaha, låter skitbra ju! :D

2010-10-24 @ 19:01:53
Postat av: winta

jag skrev den kommentaren inna, haha :S

2010-10-24 @ 19:02:17
URL: http://wintaabraham.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför upptaderar du inte lika mycket längre? :(

2010-10-26 @ 13:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0