Verktyg

Jag tycker att penslarna man använder till sminket gör väldigt mycket för resultatet. Här är lite penslar jag använder:



från vänster:
Foundation pensel - rekommenderar jag varmt! Tycker verkligen att det blir skillnad på resultatet av foundationen.
Eyeliner pensel - använder denna till att lägga eyeliner helt enkelt. Man kan ta en vanlig skugga och först doppa penseln i vatten, sen röra runt i skuggan så kan man lägga en vanlig eyeliner. Jag använder denna till min geleyeliner. Väldigt användbar pensel :)
Sneställd pensel - den här har jättemånga användningsområden, älskar den! Man kan använda den för att fylla i ögonbrynen med ögonbrynsskugga, sudda ut skarpa kajal-kanter, lägga tunna skuggor, komma åt i ögonvrån, använda till geleyeliner osv, osv.
Syntetisk ögonskuggepensel - denna använder jag till min concealer. Funkar även till att lägga ögonskugga.
Sneställd shadingpensel - denna kan man sudda med, främst i globlinjen.
Rougeborste - en ganska hård rougeborste som jag verkligen gillar. Fast man får vara försiktig så det inte blir flammigt ;)
Puderborste - älskar den här! Dessutom finns den i massa olika färger och är jättebra för löspuder.


Alla penslar ovan kommer från Make Up Store
Och anledningen till att jag nästan bara har penslar där i från är för att det är det bästa stället i min stad (enligt mig) att köpa penslar på. Riktigt bra utbud och många olika penslar :) Sen vill jag bara att ni ska observera en sak... jag tror absolut inte att jag är någon expert! Tycker bara det är jätteroligt med smink&skönhet och att kunna exprimentera och så. ♥

Kommentarer
Postat av: elin

oj, ja det där var endel penslar jag vet inte ens vad hälften används till. men jag är enkel utav mig,jag har mascara sen är det bra :P

2010-07-25 @ 19:40:01
URL: http://saraelinrebecca.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad är numret på rougeborsten, foundtaionbortsen och puderborsten?

2011-07-22 @ 13:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0