Lägga eyeliner

Godmorgon! Sovit gott? Det har jag! Vaknade vid tio-tiden och då hade inte pappa gått upp så jag gjorde iordning frukost till han, eftersom det är hans sista semesterdag idag :) Om en vecka är det vår tur, usch. Men jag ska fixa ett inlägg som kanske kan få er att se fram emot hösten lite mer! (eller i alla fall inte hata den lika mycket haha). I alla fall, nu tänkte jag visa er hur jag brukar lägga eyeliner, here it goes.

Jag använder MUS geleyeliner för tillfället, den funkar bra men håller inte hela dagen efter som den inte torkar, men man kan fixera den med lite svart ögonskugga när man målat eyelinern så håller den lite längre :) Men ta bara den eyelinern ni använder, så blir det toppen!


Börja med att lägga eventuel primer, jag tog bara en ljus concealer. Sen brukar jag lägga lite vit skugga på hela ögonlocket, ändå upp till ögonbrynet. Man kan även lägga lite i ögonvrån (OBS! inte för mycket). Detta gör att eyelinern blir lite mer markerad :)


Mitt tips när man ska lägga eyeliner är att börja på mitten av ögat, jobba bakåt och sen fylla i längre fram mot ögonvrån. Tänk på att eyelinern inte ska bli för tjock längst fram mot ögonvrån, då ser det bara konstigt ut. Börja gärna med en smal linje, och bestäm sen tjocklek, så man inte gör ett jättetjockt sträck först för då brukar det inte bli bra. Jag gör som en "bas" att utgå från, som på bilden.


Själva vingen brukar jag också "bygga upp" för det är den som är det svåraste! Till vardags kan det vara snyggare med en mer diskret vinge och till fest kan det vara snyggt med en större vinge. Denna över skulle jag väl säga är något mitt emellan :) Jag tycker att det är viktigt att man har en vinge, annars ser ögat väldigt runt ut (fast det resultatet kanske man vill uppnå ibland). Man kan också tänka på att vingen ska pigga upp, alltså ska man inte måla den längre ner än ögats vågräta linje om ni förstår vad jag menar, alltså ska den gå mer snett uppåt.


Kram!

Kommentarer
Postat av: ELIN

svar;precis :) gillar hösten när man ser löven =)

2010-08-17 @ 12:09:20
URL: http://esks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0