Att lägga en bra bas

Jag är ingen expert, men jag tänkte dela med mig av mina bästa tips för att lägga en bra bas! :)


♥ Börja med ett rent och återfuktat ansikte. Smörjer du inte in med en fuktkräm innan du lägger sminket torkar det lättare ut huden. Låt också krämen sjunka in innan du fortsätter så sminket fäster bättre
♥ Använd en bra primer. Smashbox "Photo Finish" funkar superbra för mig! Låt oockså denna sjunka in
♥ Det är viktigt med en bra concealer om man har lite finnar, mörka ringar under ögonen osv. Cover All Mix har jag skrivit om många gånger förut, men många har den som favorit och den är toppen! Dock så verkar den tyvärr lite uttorkande, men då kan man istället använda Make Up Stores andra concealers (dom heter typ cover all blue, cover all red osv.) för dom är mycket krämigare och har lite lättare formula!
♥ Foundation tycker jag är det svåraste, har inte riktigt hittat min favorit! Dock tänkte jag prova i.d's för den gillar många! Om du letar efter en bra budget foundation tycker jag att du ska testa Maybellines "Affinitone" som funkar bra :) Kostar ca 100 kronor. Har inte testat Diors, men den säger många ska vara bra!
♥ Jag föredrar löspuder framför kompaktpuder på morgonen. Kompaktpuder är bra att ha med sig i väskan för att bättra på under dagen, men löspuder är bäst! Dock väldigt osmidigt att ha i väskan... Men det ger en väldigt fin finish och mattar ner bra!
♥ Mitt sista tips är att använda penslar! Finns både billiga och dyra. Billiga finns på bl.a H&M och Lindex och de lite dyrare hittar du på Make Up Store och MAC. Även Smashbox, Lancôme har ännu lite dyrare. KICKS och Åhlens har något i mellan-prisklassen :) T.ex foundationpensel gör att foundationen får ett mycket finare resultat, jämnt osv. Det är också väldigt lätt att jobba in produkterna också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0