Äppelpaj!

Smulpaj är det gooodaste som finns, tycker jag! Med hallon, jordgubbar, rabarber, björnbär, blåbär, äpplen eller vad man nu gillar att ha i :) Idag gjorde jag en äppelpaj, riktigt gott! Här kommer receptet, vääärldens enklaste recept!

Gör inte samma tabbe som jag alltid gör - att glömma sätta på ugnen innan! 225 grader.

Till degen behöver du:


Gör såhär:
1. Smält smöret i en kastrull (dock föredrar jag margarin, men det är som man tycker)
2. Rör i socker och vetemjöl


Till fyllningen behöver du:

Gör såhär:
1. Skala, kärna ur, skär äpplena i tunna skivor (båtar) och lägg dom i en pajform
2. Strö över socker och kanel. Gillar du inte kanel så mycket, ta en halv tesked!

Sen är det bara att strö på smulpajen och in i ugnen i 15-20 minuter sen klart!

Servera gärna med vaniljsås! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0